Sahabat

Halaman

01 Februari 2015

Diet Atkins : Menu Hari Keempat Belas

By Dalia Hassan at Ahad, Februari 01, 2015

Assalamualaikum wbt...

Semalam hari ke 14 aku buat DA ni... cukup dua minggu induksi tapi aku masih perlu teruskan induksi ni sampai aku rasa perlu masuk ke fasa 2.. kesilapan dalam pengiraan carbs memang betul2 buat aku menyesal.. tapi takpe la.. saya budak baru belajar... dan juga belajar dari kesilapan.. tapi apa pun, sepanjang 14 hari aku DA, Alhamdulillah berat dah turun 7.7kg..

Dan semalam aktiviti aku memang sibuk.. kerja separuh hari lepas tu aku ke giant beli stok bahan mentah... balik dari giant masak untuk famili then lepas asar terus ke Nilai rumah kazen. Dari rumah kazen lepas magrib menyinggah rumah bespren untuk tengok baby dia... cabarannya, kat rumah kazen dia buat jemput2 goreng. Ada kek keju meleleh dan juga brownies oreo yang baru je keluar dari oven. Memang aku tak berani nak makan, telan air liur je la.. kat rumah Asha pulak dia buat bihun goreng dengan nugget. Aku tumpang tengok je la.. nasib baik tak tergugat iman.. hahaha!

Oh. Menu aku semalam simple jer.

Sarapan : 2 biji telur rebus
Lunch : Nugget Ayam Atkins
Dinner : Ayam Goreng

Dan aku cuma amik gambar nugget ayam atkins ni je.. yang lain, tak payahla... sama jer.. huhu!


Daaaaaaaaaaa!

Alia : lepas ni aku dah tak masukkan menu harian aku sebab aku hanya masak menu yang sama jer.. boring pulak nanti asyik tengok menu yang sama...  cuma kalau aku ada resepi atkins yang terbaru aku akan kongsi resepi tu...

0 comments:

PayPal

 

The Kakya Debab (Daebak!) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review