Sahabat

Halaman

21 Disember 2011

~Mari Sambung Belajar~

By Dalia Hassan at Rabu, Disember 21, 2011
Assalamualaikum wbt...

Kelakar pulak rasa bila dah tua2 ni baru nak sambung belajar (eh! tua ker) Aku rasa aku tak boleh tunggu lebih lama lagi, dari dulu asyik bertangguh jer... Kali ni aku dah buat keputusan muktamad.. aku akan sambung belajar. Setelah aku buat kajian dan perbandingan, aku pilih USM sebagai destinasi pembelajaran aku. Esok aku akan selesaikan segala urusan untuk membuat permohonan program pendidikan jarak jauh... Cuma aku masih dalam dilema nak pilih course Pengurusan Kewangan ataupun Pengurusan Organisasi. Memandangkan background aku adalah kewangan, so aku ingat nak pilih kewangan. Tapi bila difikirkan semula, aku rasa macam nak ambik pengurusan organisasi pulak... ermmmm... yang mana satu ek? esok dah nak kena hantar borang..... adusssssss...

Beberapa bulan yang lepas, ketika UPM buat pengambilan untuk program pjj ni, aku ingat nak mohon. Tapi bila aku call diorang, tanya syarat2 untuk memohon, satu syarat dia aku tak lepas... hehehe... apalagi kalau bukan MUET. Aku tak ambik lagi MUET ni... Ni la masalah aku.... sangat malas untuk amik MUET padahal dah banyak kali abah aku sound, suruh aku amik... tapi aku buat tak tau jer... Pastu, rasa menyesal sebab tak settlekan awal benda ni.. dulu masa amik diploma kat Uitm, kawan2 ajak join diorang sekali untuk amik MUET, aku jual mahal. Konon2 sebab tak nak sambung degree...sekarang, apa dah jadi? Padanlah dengan muka aku! hambekkkkk!

Pastu aku dengar2 cerita, USM tak perlu ada MUET dulu pun tak apa... yang penting, sebelum berijazah, kena ada... fuhhhhh lega.... Boleh la aku sambung je.. MUET akan difikirkan kemudian. Aku tak bagitau lagi adik lelaki aku, Azhar yang aku nak sambung degree kat USM... nanti mesti dia gelakkan aku dan bangga diri sebab dia dah lama grad dari USM tu... Yang penting sekali dan amat memalukan, confirm adik bongsu aku yang masih lagi belajar kat uitm shah alam akan dapat degree dulu dari aku... tapi.... ada aku kisah? better than nothing, kan? hikhikhik (saja sedapkan hati)

Buat rakan2ku, kalau ada sesapa rasa nak sambung degree kat USM, bolehlah geng ngan aku. Tarikh tutup permohonan 29 Febuari 2012... Banyak masa lagi.. Jom!

Klik sini untuk memdaftar.


Alia : Pengurusan Kewangan atau Pengurusan Organisasi. ^^Thinking^^

0 comments:

PayPal

 

The Kakya Debab (Daebak!) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review