Sahabat

Halaman

07 Oktober 2013

Puding Roti Bersos Kastad

By Dalia Hassan at Isnin, Oktober 07, 2013

Oleh sebab Sabtu kelmarin aku keje, so hari ni aku off la.. So untuk mengisi masa lapang aku hari ni, dengan kerajinan yang ada aku plan nak buat puding roti dan sos kastad..
Pagi2 lagi aku dah ajak encik asben merempit pegi pasar beli barang untuk masak makanan tengahari sekali.. ingat nak drive sendiri, tapi memandangkan biasanya waktu2 pagi confirm jalan jem, tu yang aku ajak encik asben merempit.. senang dan cepat.. heheh.. sempat ikut encik asben pegi sungai buloh jap beli barang dia..
Siap jer masak makanan tengahari (ketam masak gulai cili api & kacang buncis goreng) serta pencuci mulut, puding roti bersos kastad, aku pun guling guling atas katil menikmati keindahan hari cuti yang begitu berharga sekali.. hahaha poyo jer.. bukan apa, susah nak dapat rilek camni.. Ahad walaupun cuti, tapi melayan si kecik dengan kakaknya tu pun boleh buat kita letih sangat.. tak cukup tidur lagi.. so hari ni taska buka, apalagi... inilah masanya... hahaha!

Puding roti yang aku buat ni, bukan aku makan sangat sebenarnya. aku suka buat je biar encik asben yang makan... aku kurang suka skit makan macam ni... tapi bila tengok encik asben makan banyak, senang hati aku.. (Biar dia banyak makan, takder la aku sorang2 yang gemuk)
Hahahhahaha!
tuuuu diaaaaa...
puding roti (lom simbah sos kastad lagi), ketam masak lemak cili api dan kacang buncis goreng...
yang ni sebelum masuk oven..
tengok encik asben ku itu.. ngulang makan entah yang ke berapa kali ntah... sedap katanya...

0 comments:

PayPal

 

The Kakya Debab (Daebak!) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review