Sahabat

Halaman

17 Januari 2015

Menu Atkins : Bebola Ayam Cheese Atkins

By Dalia Hassan at Sabtu, Januari 17, 2015
Assalamualaikum wbt...

Disebabkan oleh esok aku akan memulakan program induksi (fasa 1) Atkins Diet, so hari ni aku dah shopping sikit kat Giant Kota Damansara bahan mentah untuk aku masak nanti. Ayam, bayam, telur, kewpie mayo, cuka epal, dan macam2 lagi.

Balik dari shopping, aku terus memulakan operasi membuat bebola ayam supaya senang bila aku nak masak nanti...

Ni resepi bebola ayam cheese atkins yang aku buat.. simple jer..

Ayam (blend kering)
daun sup (cincang halus)
bawang putih (blend)
bawang merah (blend)
garam
telur (1 biji)
Cheese cheddar (dipotong kecil)





Aku gunakan 3 keping dada ayam harga dalam RM8+ .. dapat lebih kurang 66 biji bebola ayam.. okla kan... tapi kalau tengok bebola yang aku buat tu tak sama saiz.. ada kecik ada yang besar.. tapi x tak kisahlaaaa...

Hehe!

0 comments:

PayPal

 

The Kakya Debab (Daebak!) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review