Sahabat

Halaman

02 Ogos 2020

Chapter 8 : Ogos 2020 ~ Page 215 Of 366

By Dalia Hassan at Ahad, Ogos 02, 2020
Assalamualaikum wbt


Ahad : 02/08/2020

PKP / MCO : Hari Ke-138

Hari ni aku akan balik ke alam nyata. Pulang ke pangkal jalan untuk meneruskan perjuangan hidup yang penuh liku ini. Ok aku merepek.

Asben dan anak-anak aku dah gerak balik Kota Tinggi dari Segamat pukul 9pagi tadi. Aku pulak naik bas ke TBS pukul 12tengahari. Beginilah nasib aku... Aku keje kat Selangor... Suami dan anak-anak aku pulak menetap kat Kota Tinggi. 

Sis pasrah walau hati parah...


Mayang Sari jadi pilihan...


Jem gler. Masuk hiway Tangkak je terus jem... Kat RNR dan Hentian Rehat pun penuh jer semua...

Perjalanan dari Segamat biasanya ambil masa dalam 3 jam jer tapi kali ni sampai 6 jam.. lenguh pinggang... Nasib baiklah memang aku dah dapat agak dari awal. Sebab tu aku pilih untuk naik bas je. Sekurang2nya aku boleh rehat sepanjang perjalanan.

Sampai TBS, plan asal aku nak naik LRT sampai Taipan.. kereta aku tinggalkan kat IPD.. tapi memandangkan aku bawak flask mak aku yang aku isikan dengan daging dan tulang qurban termasuk ais bagi mengekalkan kesegaran daging, maka terpaksalah aku ambil Grab dari TBS ke USJ8.. lebih selesa dan paling penting, aku tak perlu berangkut berat2 barang untuk naik LRT. 
Sampai IPD aku terus masuk ofis. Simpan perut lembu yang Yatz minta... Saja simpan kat peti ais ofis terus supaya aku tak terlupa nak bawa esok. Lepas tu aku terus makan bekal yang mak aku bagi tadi. Ikan baung salai masak lemak dengan buah chepu. Ya Allah sedapnya air tangan mak aku. Puas hati dapat makan lauk yang sesedap ni. Bak kata anak aku si Ainul tu, dapat makan kuah yang nenek masak pun dah sedap. Tak payah lauknya.


Malam aku goreng karipap pulak. Karipap frozen Eka bagi. Memang sedap air tangan dia ni.. memang bersyukur lepas dia kawin ni, dia dok Paya Jaras. Dekat dengan rumah aku. Kalau tak, sebelum ni aku balik Segamat baru dapat merasa air tangan dia.

0 comments:

PayPal

 

The Kakya Debab (Daebak!) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review