Sahabat

Halaman

04 Ogos 2020

Chapter 8 : Ogos 2020 ~ Page 217 Of 366

By Dalia Hassan at Selasa, Ogos 04, 2020
Assalamualaikum wbt


Selasa : 04/08/2020

PKP / MCO : Hari Ke-140

Malam tadi aku ada rebus tulang yang aku bawak dari Segamat aritu.. tulang qurban. So pagi ni aku bawak tulang tu pergi opis untuk aku masak mee bandung tulang kat opis nanti. Masalahnya perencah aku tu macam tak cukup jer. Mee kuning pun ada setengah kilo je. Memang aku kena menyinggah mana2 kedai runcit untuk tambah bahan yang tak cukup tu.


Aritu ternampak Ina update kat status wasap.. dia jual bayam brazil crispy ni. RM5 je.. aku pun order la dua botol. Tak pernah try lagi... Mesti sedap macam pria crispy.. bila start mengunyah, susah nak berhenti.
Sebelum sampai ofis tadi, aku singgah kedai acheh kat depan sekolah seafield tu. Malangnya... Tutup... So dalam pukul 10 aku ngulor jap pergi Mydin. Sekejap je dalam setengah jam. Ala.. kira macam aku keluar pergi minum jap... Sarapan.


Geram pulak aku tengok ikan salmon ni...

Lepas beli barang kat Mydin tadi, aku balik opis aku terus masak mee bandung tadi. Kejap je siap sebab tulang tu aku dah siap rebus awal2. Perencah pulak memang aku guna perencah segera. Tinggal pecahkan telur dan masukkan sayur jer. So buat keje opis, sambil tu aku masak mee bandung tulang.

Bayam Brazil Crispy yang aku beli kat Ina tadi. Betul tekaan aku. Sekali dah start kunyah, memang tak boleh nak berhenti. So shedappppp... Haha... Aku tabur atas mee bandung aku tu, bertambah-tambah selera makan aku. Ngeeeeee!

Yatz bagi aku ikan pekasam yang mak dia buat dengan mochi kacang merah. Rezeki aku... Dan aku bagi kat dia dan tini mee bandung yang aku masak tadi.

Mochi kacang merah... Sedap hoi!

0 comments:

PayPal

 

The Kakya Debab (Daebak!) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review