Sahabat

Halaman

12 Disember 2020

Chapter 12 : Disember 2020 ~ Page 347 Of 366

By Dalia Hassan at Sabtu, Disember 12, 2020

Assalamualaikum wbt


Sabtu : 12/12/2020

PKP / MCO : Hari Ke-270


Pagi ni aku ingat nak pergi jogging sorang-sorang, malas nak bawa anak2 aku sebab si Arissa ni sejenis yang malas sikit nak bergerak, ada jer alasan dia. Tak makan lagi la, perut sakit la, haus la.. macam-macam la... So bila dia tak nak berlari, makanya aku pun tak dapat lah nak memecahkan lemak-lemak nakal yang melekat kat badan ni...

Tapi dari malam tadi bila dia dapt tau yang pagi ni aku nak pergi jogging, dia dengan si kakak dah standby baju sukan supaya dapat ikut sama nanti. Kesian punya pasal, aku bawak la juga dia pagi ni... Tapi sebelum tu aku singgah dulu gerai tepi jalan untuk beli kuih muih sikit dan air supaya dia dapat makan dulu sebelum berlari...

Alasan tetap alasan. Pagi ni dia buat hal lagi... taknak berlari... so kami berjalan jer la keliling tasik tu.. Kadang-kadang bila angin dia datang, dia taknak bergerak langsung. Awal-awal dah ajak balik... memang aku serik la nak bawak dia ni.. Si kakak pun sama, dok bebel jer kat si adik sebab si kakak pun nak berlari gak... lama tak jogging katanya... tapi si adik buat muka selamba dia, macam orang tak bersalah.

Buat muka dunno jer.. haha



Makin bulat muka mama ko ni nak... camana mama nak kurus kalau lari sikit kena berhenti sebab ada budak tu buat perangai.

Si kakak... hilang kisah jogging.. hari ni mama jadi cameraman dia lagi...

main-main...


tetiba jalan laju ke depan sebab kena marah dengan mama...


Henpon mama penuh dengan muka dia jer nampak gayanya....


Dia lagi...

 Bila mood mama pun dah spoil sebab tak dapat jogging, masa balik tu mama tak terus balik rumah, mama terus masuk Guthrie Highway.. Menuju ke Kuala Selangor... dari Kuala Selangor, ke Pantai Remis pulak cari lauk sikit...

Ingat nak beli kerang ni... tapi macam tak reti sangat nak makan dan bersihkan sebab kulit dia berbulu-bulu..

Favourite



Pucuk ubi... lamanya tak makan hoi.

Sesi berposing tepi laut..


Payah betul nak suruh bergambar...

Balik rumah terus masak... aku beli kerang saiz biasa dan kupang jer untuk aku dan Arissa makan... Ainul tu dia pelik sikit... langsung tak nak makan seafood kecuali ikan dan udang. Tak sedap katanya...

Malam beli Nasi Ayam Gepuk Yeop pulak... tak jemu makan Ayam Gepuk Yeop ni...
cukup rasa pedasnya....


0 comments:

PayPal

 

The Kakya Debab (Daebak!) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review