Sahabat

Halaman

31 Disember 2020

Chapter 12 : Disember 2020 ~ Page 366 Of 366

By Dalia Hassan at Khamis, Disember 31, 2020

 Assalamualaikum wbt


Khamis : 31/12/2020

PKP / MCO : Hari Ke-289


Hari ni kami datang ofis saja2 jer buat syarat sebab memang kami tak ada kerja pun hari ni. Semalam dah tutup akaun tahunan, so okaylah. Hari ni rilek2 gosip2 makan2 sambil menikmati hari terakhir tahun 2020 ni.

2020 - walaupun aku tak nampak kereta terbang, tapi Alhamdulillah.. dalam Foodpanda aku nampak Gerai Roti Canai Terbang... Dah beberapa kali juga aku order. Sedap.


2020 - walaupun permohonan pertukaran aku dah expired dan aku buat permohonan baru, aku tetap bersabar menanti dan terus menanti agar aku dapat duduk sekali dengan suami dan anak-anak aku di Johor.


2020 - lebih banyak masa aku duduk di rumah disebabkan PKP yang diumumkan kerajaan untuk mencegah pandemik covid dari terus menular, lebih banyak yang aku pelajari tentang diri aku sendiri. Aku ingat aku kuat duduk sini sorang2 tanpa suami dan anak2, padahal aku lemah, teramat lemah. Allah jer yang tau apa yang aku rasa. Mungkin aku tak tunjukkan pada orang lain, tapi perasaan tu.  Susah nak gambarkan.. 


2020 - pencapai tertinggi aku... Berat terberat paling berat dalam sejarah hidup aku. Sampai aku rasa tak sanggup nak naik atas penimbang tu. Takut penimbang tu pun maki aku sebab berat. Haha. Ok. 2021 aku diet. Janji.


Ni aktiviti harian aku hari ni...

Sarapan pagi ni Mak Reha belanja Roti Sardin.. Alhamdulillah.. jimat duit untuk sarapan.

Tengahari diorang ajak pergi warung Corona kat Kampung Tengah. Katanya masakan kat sini sedap 

Order nasi goreng ikan masin jer ..

Balik kerja aku singgah ST Rosyam Mart yang baru buka kat Taipan. Nak cari bahan untuk masak oden malam ni.

Sorang2 mengoden pun jadi ...
Simple tapi puas hati..


Maka dengan ini berakhirlah 'THE CHAPTER 2020' yang aku tulis sekadar mencabar diri aku supaya ada sesuatu yang aku lakukan setiap hari (walaupun kebanyakannya tertangguh sehingga berhari2) supaya aku tak membazirkan waktu aku dengan buat sesuatu yang tak mendatangkan hasil. 

Menulis bukanlah hobi dan kepakaran aku. Tapi aku menulis sekadar suka-suka walaupun kadang kala hanya gambar yang aku naikkan tanpa sebarang caption bila mood kemalasan aku berada di tangga paling atas. Dan apa yang paling penting, ianya akan dijadikan sumber carian aku pada masa akan datang bila aku rindu apa yang aku telah lakukan sebelum ini.

Penutup tahun 2020, aku berterima kasih kerana tahun ni memberikan aku pengalaman baru dan lebih menghargai kehidupan dengan berdepan dengan serangan sang Covid-19 yang melanda seluruh dunia. 

Aku mengharapkan tahun 2021 yang bakal menyusul akan memberikan kenangan dan pengalaman yang lebih indah, malah kalau boleh, aku nak cipta satu kenangan manis yang akan aku kenang sampai bila-bila. 

Mudah-mudahan.

InshaAllah.

2021.
Aku tunggu kau datang!

0 comments:

PayPal

 

The Kakya Debab (Daebak!) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review