Sahabat

Halaman

26 Disember 2020

Chapter 12 : Disember 2020 ~ Page 361 Of 366

By Dalia Hassan at Sabtu, Disember 26, 2020

 Assalamualaikum wbt


Sabtu: 26/12/2020

PKP / MCO : Hari Ke-284


Hari ni aku akan gerak balik ke Kota Tinggi untuk hantar suami dan anak-anak aku balik sana. Sian diorang.. terpaksa balik sana awal... Tapi tak apalah.. untuk kebaikan dioang juga di musim-musim pandemik covid ni...

Pagi ni mak bancuhkan tepung untuk buat cekodok pisang.. so aku tinggal goreng jer... untuk sarapan pagi ni... sebenarnya abah aku ada beli nasi lemak dan bihun goreng, tapi tak sempat nak ambil gambar. 

Lepas sarapan, turun bawah kat tanah mencari pokok-pokok mak aku untuk dibawa balik dan tanam di rumah aku yang kat kota tinggi. Terjumpa satu pokok cili padi mak dalam pasu, apalagi, mengecek la aku kat mak.. Alhamdulillah mak bagi... lagipun kat rumah mak memang ada banyak pokok cili.. tu yang mak tak kisah tu bila aku minta sepokok dua.

haha

Anak dara aku ni bangun lewat.. bangun-bangun terus turun ke tanah menyibuk kat aku... muka tu pun jelas muka baru bangun tidur..

Sebelum gerak balik Kota Tinggi, mak suruh masak dulu so nanti boleh makan dulu sebelum balik..

Goreng ayam ni untuk budak2 jer...

sayur bayam goreng...

Erkkkk Alhamdulillah... nampak simple tapi sedap yakmat...

Si Arissa dan sepupu dia yang sebaya dengan dia darjah satu.. beza sebulan lebih jer diorang ni...

Si Arissa dan sepupu dia darjah 5..
Aku tak taulah si Arissa yang tinggi atau Si Adriana yang rendah.. haha.. tapi aku tak kisah sangat sebab diorang ni masih boleh tinggi lagi.. Kalau Ainul dulu, bukan main masa kecil cepat tinggi, bila dah besar macam tak tinggi-tinggi pulak. Aku pulak yang risau... 

On the way balik Kota Tinggi.
Bertabahlah anak-anak ya...
tak lama... tiga jam lebih jer perjalanan....
ngeeeeee!

Bubur lambuk Kak Long aku bagi tadi.. sedapnya lama betul tak makan bubur lambuk...

Lalu Simpang Renggam singgah beli jagung tepi jalan... topup jagung yang aku beli kat cameron hari tu... 

Dah dapat topup jagung, baru masuk hiway semula...

Jagung Cameron Highland vs Jagung Simpang Renggam
aku pun tak tau yang mana satu tapi yang pasti yang rupa buruk tu dapat dari Cameron... pandai peniaga sana selit2kan plastik yang elok dan tak elok.. dah le aku beli 5 bungkus.
 Frust betul.

Nyesal tak cek dulu.

Manis nenas ni.. beli kat Simpang Renggam...

Petang adik ipar aku buat besday anak dia, Anaqi yang baya Ainul tu...

Alhamdulillah... senang kerja aku.. tak payah nak masak lagi dah...
Syukurrrr..





0 comments:

PayPal

 

The Kakya Debab (Daebak!) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review