Sahabat

Halaman

06 Mei 2020

Chapter 5 : Mei 2020 ~ Page 127 Of 366

By Dalia Hassan at Rabu, Mei 06, 2020
Assalamualaikum wbt


Rabu : 06/05/2020

PKP / MCO : Hari Ke-50

Ramadhan : Hari Ke-13

Hari ni aku bersahur dengan lauk berbuka semalam. Daging masak blackpaper. 

Dah jadi port dia dah kat sini.. tidur je la.. almaklumlah... Penat berpuasa katanya...

Hari ni aku keluar cari sofa jap.. cari yang murah je sekadar hiasan kat rumah tu, takder perabot langsung kat ruang tamu tu.. nak beli yang mahal tak berapa mampu... Nak beli hutang, takperlah.. tak sanggup dah berhutang... Pakailah apa yang termampu jer.

Singgah D.I.Y jap beli bubblewrap...

Singgah Kipmall Kota Tinggi, cari lauk.. Kipmall ni sebelah D.I.Y jer. Parking yang sama... Sekali jalan..

Dah lama dah nak buat Badak Berendam. Ni pun sebab frust semalam order kat orang kampung, tapi dia tak hantar rumah. Janji nak hantar petang tapi sampai ke malam aku tunggu dia tak hantar. Memang aku blacklist peniaga macam ni. Niat kita nak bantu orang meniaga, tapi bila jadi macam ni, cakap maaf pun takder. At least bagitau la supaya aku tak tertunggu2..

Bila dapat buat sendiri, puas rasa hati. Boleh bagi jiran2 jugak...

Sekali pakej dengan onde-onde.. banyak sebenarnya dapat onde-onde ni.. yang dalam gambar ni aku hantar kat jiran aku. Time berbuka, cepat je abis.

Malam sebelum tidur, tiba-tiba Arissa tanya aku;

"Mama, pandan mama ada lagi tak?"

Aku tanya kenapa?

"Esok boleh tak mama buat lagi kuih macam tadi?"

Alahai anak mama ni... Boleh je.. kalau mama tak sempat buat esok, mama buat lusa okay.


Berbuka hari ni asben aku masak Nasi Goreng Tomyam. Takder sayur sebab anak2 awal dah pesan, jangan letak sayur. Nape entah masing2 takut sangat nak makan sayur. Benda yang tak berkhasiat laju pulak makannya...

Si Ainul kata nak buat Sotong Goreng Tepung... Ha jadilah kakak buat walau tak berapa menjadi. Hehe. Takper... Tu tak penting...

Mama sediakan buah jer...

….......................................................................................................................................


SITUASI SEMASA COVID-19 DI MALAYSIA

06/05/2020


0 comments:

PayPal

 

The Kakya Debab (Daebak!) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review