Sahabat

Halaman

15 Mei 2020

Chapter 5 : Mei 2020 ~ Page 136 Of 366

By Dalia Hassan at Jumaat, Mei 15, 2020
Assalamualaikum wbt


Jumaat : 15/05/2020

PKP / MCO : Hari Ke-59

Ramadhan : Hari Ke-22

Jumaat. Tapi rasa macam hari Isnin. Malas betul bila fikir nak kena pergi kerja. Aku kalau kerja menimbun ok lagi. Tapi bila fikir yang kerja tak berapa nak ada tapi kena datang jugak.. alahai.. nape la tak buat penggiliran kerja jer. Atau kerja dari rumah. Lebih selamat.


Susu kurma untuk pra-sahur...
Errrr... Ada pra pulak ek.. haha.
Oleh sebab aku lupa nak rendam kurma dalam susu malam tadi, makanya masa aku blend tadi memang kasar la bunyi blender tu. Keras kurma tu. Susu pun jadi tak sebati dengan kurma tu.

Megi kari pedas rendam air panas untuk sahur.

Besday As... Tapi kami yang dapat kek sorang sebekas ni. Alhamdulillah... Semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki buat beliau.

Berbuka makan kek dengan otak2 ni... Alhamdulillah kenyang sangat.

Isu Hari Ini

Ermmmmm.... Kenapalah nak dengki dengan penjawat awam ni kan? Gaji kami takder la sebesar pekerja swasta. Bonus kami tak pernah lebih dari RM500.. pun ada yang dengki. Aku pernah kerja swasta.. berbeza sangat dari segi gaji dan bonus. Kerja swasta dulu bonus paling sikit pun sebulan gaji. Sekarang ni walau aku kerja kerajaan, sekurang2nya aku ada pencen dan ganjaran nanti.

Rezeki masing2. Kedua2 swasta dan kerajaan, masing2 ada kelebihan dan kekurangan.

Maka, bersyukurlah!


….......................................................................................................................................


SITUASI SEMASA COVID-19 DI MALAYSIA

15/05/2020



0 comments:

PayPal

 

The Kakya Debab (Daebak!) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review