Sahabat

Halaman

17 April 2020

Chapter 4 : April 2020 ~ Page 108 Of 366

By Dalia Hassan at Jumaat, April 17, 2020

Assalamualaikum wbt

Jumaat :17/04/2020

PKP / MCO : Hari Ke-31


Alhamdulillah...

31 hari PKP dah hilang 10kg
Beras kat rumah aku.

Ok. Hambar.

Sebenarnya aku saja nak menceriakan hari. Malam tadi sebelum tidur memang nangis je rindu anak2 kat kampung. Dekat dua bulan tak jumpa. Aku paling kesian kat Arissa, si adik tu. Dia asyik tanya je bila mama nak balik. Sedih rasa.. mesti dia rindu sangat kat mama dia ni.

Nangis punya nangis aku pun tak pasti pukul berapa baru aku tertidur. Pagi2 terjaga, ngam2 pukul 5.30am. Alhamdulillah aku tak kesiangan sebab hari ni nama aku naik dalam roaster untuk keje.

Ermmm. Ramai rupanya yang kerja. Mungkin diorang kerja yang lebih kurang sama dengan aku.

Sampai IPD, lepak dulu dalam kereta. Dengar radio Suria. Aku memang suka dengar Issey dengan Fizi Ali punya celoteh. Masa Ajak Shiro mula2 masuk team pagi Suria ni, aku agak tak berapa suka sangat. Tapi dah lama sikit baru aku dapat terima Ajak. Okla.. diorang bertiga ni memang serasi. Takder la sampai serabut kepala aku dengar penyampai radio berebut2 nak bercakap.

Haha!

Selfie dulu..

Hari ni Sjn Adam bawak nasi lemak. Alhamdulillah... Rezeki. Dia bawak karipap jugak tapi perut aku tak boleh terima dah. Kenyang sangat. 


Mengintai jap dari meja orang.

Sempat. 
Konon tadi kenyang sangat kan? Pukul 11 aku dah naik berek tingkat dua untuk cari makanan tengahari kat kedai Cik Awang. Masa lalu depan surau terserempak dengan ASP Che Samsudin, Ketua Polis Balai Bukit Puchong. Tetiba dia tegur

 "heiii.. lama tak nampak"

Haha. Aku cakap kat dia aku lapar, nak pergi beli makan.. dia terus gelak..

KPB Bukit Puchong ni geng pingpong aku ni. Kitorang satu team memang semua sporting, macam adik beradik dah...

Sampai kedai Cik Awang, dengan hampanya dia takder buat lauk tengahari.. yang ada laksa dengan menu sarapan yang cuma tinggal mee goreng je. Nak beli laksa pun, laksa belum siap masak lagi.

Alang2 dah ada kat kedai dia, aku beli la biji sagu dengan gula merah. Nak try semula buat sagu gula melaka yang aku gagal buat semalam. Haha

Lepas bayar, keluar dari kedai, Pakcik Mizan merangkap rakan sebaya aku ni (dia lahir dulu dari aku, beza beberapa hari je) suruh aku duduk dulu. Ada benda nak tanya katanya. Penyudahnya dok membawang je sampai ke sudah.


Rehat lama.. macam biasa la aku akan ke Mydin USJ1 untuk beli barang keperluan. Sebelum masuk, bukan aje kena tembak suhu badan, tapi kena lalu terowong ajaib ni pulak. Best je bila kena sembur masa lalu kat situ. Sejuk je. Haha

Sebelum gerak balik ke opis, singgah tapau Set Bawal Penyet kat Restoren Ayam Penyet AP dalam Mydin tu.

Set Bawal Penyet dah aku transferkan masuk pinggan

Ok. Sebelum makan kita basuh dulu k..

Lepas rehat sambung buat keje.. dah kenyang ni mata mengantuk jeeer..

Aik. Ko pun sedih??? Tunduk je..

Ni je sempat buat.

Balik rumah, masak kueytiaw kerang pulak..

Sebelum tidur aku ambik vitamin C pulak.
Sebenarnya memang hari2 aku akan ambil buah cuma kadang2 aku tak update dalam cerita aku sebab bosan. Benda yang sama je. Haha. Kalau aku tak sempat nak restock buah, aku akan ambil Vitamin C yang dalam bentuk tablet tu.. bancuh dengan air.. yang tu memang aku ada stok kat rumah, jalan terakhir kalau buah dah abis.

Mak wasap. Dia kata dia ada pembantu indon. Lelaki. Yang tolong dia buat kerja rumah

Ni si Ainul pulak wasap aku. Tunjuk makanan yang dia buat sendiri. Aku pulak yang terliur.

Indon lelaki yang mak maksudkan tu, abah aku laaaa..
Kemain mak mengusik abah.
Haha

….......................................................................................................................................


SITUASI SEMASA COVID-19 DI MALAYSIA

17/4/2020



0 comments:

PayPal

 

The Kakya Debab (Daebak!) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review