Sahabat

Halaman

22 April 2020

Chapter 4 : April 2020 ~ Page 113 Of 366

By Dalia Hassan at Rabu, April 22, 2020

Assalamualaikum wbt


Rabu : 22/04/2020

PKP / MCO : Hari Ke-36

Pagi ni kena masuk ofis jap. Siapkan satu kerja urgent. Alang2 memang aku nak bawak sekali bubblewrap Sue yang dia minta tolong aku ambil kat Kg Melayu Subang semalam.

Sebelum keluar, siap2 tampal notis kat pintu rumah. Ni kes Jumaat lepas aku pergi kerja, pos laju hantar barang kat rumah tapi sebab aku takder kat rumah, so dia bawak balik barang aku tu kat poslaju shah alam. Aku tunggu gak kalau dia ada call, memang aku nak suruh dia selit kat grill tu je. Tapi dia takder call pulak. Takperlah. So aku dah request untuk second delivery.

Sampai IPD sebelum naik ofis, aku tunggu Sue sampai jap ambil bubblewrap dia ni..

Settle kerje, terus ke Mydin USJ jap. Beratur gak nak tunggu turn masuk dalam. Aku ke sini semata2 nak beli tembikai je sebenarnya. Stok lauk masih ada laginkat rumah. Stok buah je yang dah nak abis.

Lepas pergi Mydin, aku merempit jap pergi Bake With Yen, Bandar Puteri. Sama... Kena beratur juga. Tapi demi langkah2 keselamatan, sis tak kisah la. Dalam ni sis tak lama.. 10 minit jer.. 


Tengahari aku dah sampai rumah. Elok je aku sampai rumah, Pakcik Mizan wasap aku suruh ambik ration, ada extra 2 bekas. Aku dah sampai rumah, memang tak boleh buat apa laaa.. sementara nak masak petang nanti, aku makan kek pisang dengan tembikai la yang aku beli kat Mydin tadi.

Tak lupa juga Milo Farm Fresh.. dah jadi air favourite aku dah...

Jadah aku masuk gambo ni dua kali...

Dah petang sikit baru aku masak... Tu diaaaa.. Masak Ikan Patin Temerloh kauuu. Ni yang aku beli kat Tijah tu.. satu bekas ni RM35

Dalam satu pek ni, ada paste dengan dua potong ikan patin. Ikan patin dia memang segar. Gred premium ni. Memang berbaloi dengan harga.

Tu diaaaa... Berselera sungguh aku makan.. bertambah2 nasi aku.. sama macam masakan ikan patin tempoyak mak aku. Dah abis makan pun melekat bau wangi tempoyak kat tangan. Peh! Rugilah siapa yang tak makan ikan sungai tu.

Siang aku dah makan nasi banyak.. malam aku makan tembikai je la...

Ha ni la tadi ikan patin yang dah siap masak..
Peh! Memang nak order lagi kat Tijah ni nanti. Puas aku makan sorang.

Lantak. Gemuk pun gemuklah. Yang penting suami sayang.

Eh!




….......................................................................................................................................

SITUASI SEMASA COVID-19 DI MALAYSIA

22/04/2020



0 comments:

PayPal

 

The Kakya Debab (Daebak!) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review