Sahabat

Halaman

07 April 2020

Chapter 4 : April 2020 ~ Page 98 Of 366

By Dalia Hassan at Selasa, April 07, 2020
Assalamualaikum wbt


Selasa : 7/04/2020

PKP / RMO : Hari Ke-21

Hari ni aku kerja.. Alhamdulillah.. sekurang2nya aku masih dapat tengok dunia luar, walau kena mematuhi arahan dari KKM sepenuhnya.. ya! Tu memang aku akan dulukan sebab aku memang tak nak dijangkiti oleh virus Covid-19 ni.. mintak dijauhkan untuk aku, keluarga aku dan juga kita semua...

Face mask, hand sanitizer, glove dan juga wet tissue memang sentiasa ada bersama aku.


Pemandangan waktu pagi selepas hujan lebat. Indah walau guna kamera henpon cap ayam kampung.

Pagi tadi memang aku tak sempat nak masak apa. Ingat nak pergi tapau sarapan kat kedai Cik Awang je, kat berek tingkat dua.. sekali Kak Sariha datang bawak Nasi Lemak Kukus Kak Sal ni. Alhamdulillah rezeki aku.. terlebih cukup untuk sarapan pagi ni..

Tengahari dalam pukul 12 aku curi masa sejam untuk pergi beli barang dapur kat Mydin.. curi masa dengan kebenaran ye.. tu tak dikira ngulor la kan? Eh. Kira juga ya. Haha. Sekali sekala. Korang jangan buat macam ni. Tak elok.

Ikan Salmon ni Sjn Adam kirim. 4 slice dekat RM50 ... Okla kut. Sebab saiz dia besar gak setiap slice tu...

Asalnya tadi niat aku pergi Mydin sebab nak beli buah dengan nak beli Iberet Folic kat farmasi dalam Mydin tu je. Last2 macam2 pulak yang aku beli. Ni la salah satu perangai yang tak dapat aku ubah. Tengoklah nanti, plan nak masak itu ini, penyudahnya nanti apa pun takder. 

Menyinggah Sup Utara Meletup kat dalam Mydin tu sebelum gerak balik. Tapau Bihun Sup Daging. Memang favourite aku ni.
 Sedap nauuuu!

Adeh... Sjn Adam bagi aku coklat ni. Upah belikan dia Ikan Salmon tadi.

Bertambah la berat aku makan coklat ni.

Hajat hati nak beli tembikai besar sebijik. Tapi terfikir2 berat2 tu camana aku nak angkut bawak naik rumah dari parking kereta nanti. Barang lain yang beli ada pun dah banyak.. last2 aku beli separuh biji ni, dan separuh dari ni aku potong2 makan kat opis.

Petang aku naik tingkat 7 jap... Cawangan Logistik...  Hantar kat abby buku tunai untuk bulan Mac... Sambil2 tu borak2 ngan Tuan Jep sekali, geng KIK aku ni dulu... Sian dia makan Maggi Cup je.. punyalah busy sampai nak makan pun tak sempat, padahal dia ketua bahagian logistik, yang uruskan makanan untuk anggota yang bertugas time Op Covid ni.

Bertabahlah Tuan Jep!

Balik opis aku semula, si kucing ni ikut aku sekali masuk opis. Sekarang ni bukan main manja lagi dia.. berbeza waktu dulu.. tak boleh nampak orang, mesti lari.

Peneman aku tatkala Kak Sariha dan Sjn Adam dah balik...

Dan kedua2 kami sempat membuta time keje...

Oh ya! Cantik kan mask aku tu.. tadi Loges hantar kat opis aku setelah beberapa kali dia call aku tak jawab. Hahaha sorry Loges. Aku kalau dah fokus buat keje, memang tak tengok henpon. Henpon pulak memang aku sentiasa set kan untuk mode silent. Rimas dengar bunyi dia.

Haha!

Balik keje memang malas la nak masak. Puding karamel ada lagi.. belasah la...

Murah Iberet Folic kat farmasi dalam Mydin tu.. RM27 jer.. farmasi area rumah aku tu jual sampai RM32..

Sis ni sejenis yang berkira okay.... Beza RM5 tu banyak tau...

Btw, sis kena makan Iberet Folic ni selama tiga bulan atas nasihat doktor sebab sis ni kurang darah merah. Entah ke mana agaknya darah sis ni menghilang. 
Tengah2 malam tatkala perut sis mendendangkan irama keroncong, buka peti ais ternampak pulak kek cheese leleh yang beli dekat rakan blogger merangkap kawan se IPD aku, Azrin petang tadi.

Apa lagi. Dengan rasa tak berapa nak bersalah, aku ngap separuh.

Alhamdulillah.
Makin gemuk.


SITUASI SEMASA COVID-19 DI MALAYSIA




07/04/2020


0 comments:

PayPal

 

The Kakya Debab (Daebak!) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review