Sahabat

Halaman

25 Julai 2020

Chapter 7 : Julai 2020 ~ Page 207 Of 366

By Dalia Hassan at Sabtu, Julai 25, 2020
Assalamualaikum wbt


Sabtu : 25/07/2020

PKP / MCO : Hari Ke-130

Sebenarnya malam tadi adik ipar aku satu keluarga dari Johor termasuk anak aku, Arissa tidur kat rumah aku. Dua malam dia tidur kat hotel yang disediakan oleh company dia sebab ada mesyuarat kat sini... So malam ketiga baru dia tidur kat rumah aku. Malam tadi memang aku tak masak apa-apa, sebab diorang pun sampai rumah aku dah malam. Nasib baik la memang diorang dah makan dulu sebelum sampai rumah aku. Selamat. haha... yer la.. semalam aku balik kerja naik motor dalam hujan lebat... basah lencun dibuatnya... tak dapat nak singgah kedai beli lauk.. nak harapkan lauk pauk dalam peti ais memang takder... sedih. haha


Untuk sarapan pagi ni aku masak megi jer la.. megi jer yang ada.. inipun megi yang aku belikan untuk anak2 aku masa diorang stay kat sini tak sampai dua minggu sebelum naik sekolah aritu. Memang hajat asal nak masakkan nasi lemak sambal sotong sebelum diorang gerak balik ke Johor pagi ni.. tapi apakan daya, kita mampu merancang.. tuhan juga yang tentukan... isk...

Nugget yang ada sikit ni pun aku goreng... tambah2 menu selain megi

... dan kentang goreng ni...

Arissa dan Anis... macam kembar dah diorang ni....

Petang aku keluar jap pergi tapau Mee Mamu yang viral ni... Original Penang katanya..  aku tengok kawan aku tu orang utara, asyik makan kat sini je.. sedap katanya... sanggup datang dari Bukit Jalil ke sini untuk makan mee mamu ni... aku yang dok area sini pun tak pernah makan lagi.. tu yang hari ni keluar juga lah pergi beli.. nak rasa kesedapan yang sering diperkatakan itu.

Mee Goreng Mamu.. pada aku biasa-biasa jer... banyak sangat.. tak mampu aku nak abiskan semua... pada aku mungkin biasa2 aje tapi bagi penggemar selera utara, mungkin rasanya luar biasa. Tetiba aku teringat masa aku makan nasi kandar kat Penang masa konvensyen KIK dulu.. kawan2 aku semua kata sedap makan kat satu restoren ni... tapi tak tau kenapa tak boleh nak lalu kat tekak aku ni... dan sekarang aku faham kenapa... aku yakin, tak semua orang juga boleh terima makanan yang aku rasa paling sedap kat tekak aku. Inilah perbezaannya... so kita raikan jer perbezaan ni. Yang penting saling menghormati dan jangan memperlekehkan apa yang orang lain makan. Begitu juga sebaliknya.

0 comments:

PayPal

 

The Kakya Debab (Daebak!) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review