Sahabat

Halaman

30 Julai 2020

Chapter 7 : Julai 2020 ~ Page 212 Of 366

By Dalia Hassan at Khamis, Julai 30, 2020
Assalamualaikum wbt


Khamis : 30/07/2020

PKP / MCO : Hari Ke-135

Bersemangat sikit hari ni sebab nak balik Segamat. Risau juga kalau perut buat hal dalam bas. Awal2 lagi aku dah pujuk perut... Minta sangat supaya di behave. Haha


4 balang kuih popia simpul kasih (1kg x 4bekas = 4kg) untuk mak aku. Aduh. Bawak kuih jer dah 4kg.. nak bawak naik bas. Bertabahlah... 😂😂😂

Boolat... Kat depan IPD ni tunggu kawan aku sampai nak hantar ke TBS... 

Tukar tiket dulu

Nasib tak kena tinggal nyah... Aku beli tiket online untuk bas pukul 10pagi... Bila tukar tiket tengok pukul 9.30pagi.. yang aku pulak lepas tukar tiket, terus simpan tiket dalam poket seluar, tak tengok2. Pastu boleh lepak main Candy Crush dulu. Plan dalam 9.45pagi baru nak turun bawah. Sekali dalam pukul 9.35 hati aku tergerak nak tengok tiket. Amik kau terkejut beruk bila tengok tiket pukul 9.30 bukan 10 pagi. Cepat2 aku angkat beg dan turun bawah. Nasib baik masa tu bas tak gerak lagi. Selamat. Haha

Ngam2 3 jam perjalanan dari KL ke Segamat. Syukur tak hujan.

Anak buah aku yang ambil kat stesen Segamat. Tak lama lepas tu dia dapat panggilan dari mak mertua dia bagitau yang abang ipar dia sepatutnya naik bas yang sama dengan aku dari KL, kena tinggal bas. Haha aku dah agak dah sebab aku tak nampak kelibat dia dalam bas tadi sebab aku memang tau dia sepatutnyan naik satu bas dengan aku. Nasib baik dia dapat tukar tiket bas pukul 11pagi.

Sebelum balik rumah mak aku, singgah ambil kek kat Bukit Siput untuk surprise besday abah esok. Saja buat awal heberapa hari...

Sampai rumah, tengok makanan raya dah ada. Rendang ayam, sambal kacang kakak aku orderkan je sebab taknak mak aku masak... Sian mak nak kena masak banyak. Cuma kuah lodeh dan nasi impit jer buat sendiri... Kuah lodeh tu memang terbaik... Air tangan mak tak pernah mengecewakan. Terbaikkkk.

0 comments:

PayPal

 

The Kakya Debab (Daebak!) Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review